Lilla Bus

Lilla Bus

tisdag 31 maj 2011

Ett år äldre men inte ett dugg klokare!

Idag har det firats födelsedag i detta huset, man och barn började dagen med vacker skönsång :) Kaffe och present. Jag kännde inte ett dugg för att firas igentligen, blir ju bara äldre ändå.
Men dagen har artat sig bra iallafall tycker jag, och avslutades med fika för goa vänner, tusen tack ska ni ha.

I morgon är det dax för UL igen, så jag räknar inte att det blir särskilt mycke sömn i natt, jag tycker kanske att man borde vänja sig lite nu, men oron är lika stor fortfarande. Man är ju livrädd att dom ska ha växt så dom måste plocka ut henne i förtid, men det är bara att hålla alla era tummar och tår för att det åtminstone ska se oförändrat ut. Johnny ska inte med i morgon utan jag har en kompis som ställer upp och åker med, jag vill hälst inte åka ensam eftersom man aldrig vet vad dom ska säga när man väl är där.
Från nevrokirurgen är det fortfarande knäpptyst, har inte ens fått någon remiss, det gör mig både lite stressad och orolig, tid har vi ju inte så gott om även om det just nu känns som en evighet innan det är dax. Det skulle vatt så skönt att få prata med honom/henne och någon form av förlossningsplan, så vi har en hint om vad som kommer att hända när det väl är dax!

Jag tror att lillabus har lagt sig med skallen ner nu, jag tycker hennes rörelsemönster har ändrats och hon är lugnare i magen än hon har varit innan, lite orolig blir man ju över det fast jag vet att det är vanligt att dom blir lite lugnare mot slutet. Det ska vartfall bli skönt att få henne kollad i morgon så hon säkert har det ok där inne.
Blir inte så långa inlägg just nu, men vi bara väntar och väntar och försöker att få vardagen att rulla på så gott vi kan, både jag och Johnny är så glada och tacksamma för allt stöd vi får från er alla.
Nu ska jag fira den sista stunden av födelsedagen i soffan. Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar