Lilla Bus

Lilla Bus

torsdag 2 juni 2011

Sol och Landön!

Hej på er!
Förlåt att jag inte uppdaterade igår om vårat läkar/ULbesök i lund, men tiden räckte inte helt till, inte orken heller för den delen.
Men besöket gick väl varken bra eller dåligt, så det är ju då bra i vår värld.  Hennes cystor såg oförändrade ut vad läkaren kunde se, hennes huvud omfång hade växt lite lite grann, men det ska det ju göra eftersom hon med växer. Det blev även gjort en tillväxtkurva där hon ligger som hon ska, totalt är hon fem procent mindre än genomsnittet och det är helt normalt.
Dom där läkarna/spessialisterna är några riktiga torrbollar, man får inga svar om man inte drar det ur dom, jag förstår ju med att dom inte vill igen en falska förhoppningar men det kan vara skit jobbigt att inte få höra något.
Mitt lilla hjärta hade även snurrat igen så just nu är det gumpen ner som gäller, hon har inte så väldigt lång tid kvar nu på att bestämma sig vilket håll som är bäst.
Igår när jag hämta posten va där äntligen ett brev från nevrokirurgen, så på onsdag i nästa vecka ska vi dit, jag hoppas så inerligt att dom kan berätta något bra som vi inte vet, och att det inte bara blir dåliga besked. Hoppas även mycke på att dom ska ha någon form av förlossningsplan för oss så vi vet vad som gäller när det väl är dax.
Detta inlägget börja jag skriva på i morse, men sen har det inte hunnit bli klart! Idag har jag varit en sväng på en loppis här i närheten, men det blev inga inköp gjorda, jo föresten jag smällde i mig en liter jordgubbar.
Annars har jag mest flängt runder på campingen och undrat var tiden blir av, vissa dagar går ju så fort mens andra bara segar sig igenom. Jag går även in i v 36 idag så nu är det bara 5 veckor tills hon är beräknad!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att dom inte växt i alla fall. Dom små framstegen är dom långvariga.....
    Och att hon följer sin kurva är väll bra?
    Oj vad tiden går fort 5 veckor kvar, lilla bus vill ha rumpan ner:-) De hade lilla Fabian oxå, och det blev snitt vilket jag var glad förr, för han vägde 4700g ;-)))

    Kram på dig//Malin Katz

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för er på onsdag och säg till att ni vill veta mer om inför förlossningen... Ni ska ju inte behöva gå och grubbla över det med!
    På lördag är det loppis i Näsum, så dit ska jag. Tänkte se om jag kan fynda lite.... annars blir det iallafall som dig, inköp av jordgubbar ;)
    Behöver ni hjälp på campingen så får ni höra av er om ni vill :) Jag har rätt många lediga dagar.

    Kram till hela familjen :D

    SvaraRadera