Lilla Bus

Lilla Bus

torsdag 26 maj 2011

Mörka fula tankar!

Idag har inte varit någon bra dag alls, har vatt ledsen och deppig sen klockan ringde. Mycke beror nog på att jag fortfarande inte kan sova ordentligt, bara drömmer mardrömmar och vaknar genomsvettig. Sen tar det lång tid innan man kan komma till ro och somna igen, när man ligger där och stirrar på klockan som lyser i taket är det lätt att tankarna rusar i skallen på en, även om man inte vill så går det ju inte att låta bli. Tankarna går ju inte åt det positiva hållet när det är mörkt har jag märkt, allt blir så mycke dystrare då av någon anledning. I natt har jag inte kunnat släppa tanken på varför, varför skulle vi skaffa ett barn till? Jag har ju två friska och krya ungar, Jag med min jäkla tur borde ju fattat att det skulle gå åt skogen om man försökte en tredje gång. Varför, vad var poängen med detta? Är vårt liv slut nu? Kan vi aldrig mer resa? Hur ska det gå att sköta campingen? Varför varför varför skulle vi göra detta? Hur ska jag klara att ta hand om ett handikappat barn? Hur ska det gå för dom andra två? Hinner man med dom eller dom kommer bara att skuffas undan för att lillabus behov måste komma först?? Hur kunde jag vara så korkad och tro att detta skulle gå bra? Som sagt bara mörka fula tankar.
Missförstå mig inte nu bara, jag älskar och längtar efter mitt lilla gryn i magen, och jag vet att på något vis kommer hela familjen att klara detta, vi har ju inget val. Bara man ser på bilderna vi fick på UL så blir man ju varm, detta är vår egen lilla prinsessa oavsätt vad som händer eller hur sjuk hon kommer att vara... Det är ju min och Johnnys Lilla bus. Men varför?
Inte ens Landön har piggat upp mig idag, brukar ju känna mig lugn när jag kommer ut där, men det där mörka ville inte släppa taget.
Fast i morgon är ju en ny dag och då kommer man säkert se ljusare på det igen.
Nu ska jag ringa till mina huliganer och höra hur dagen har varit för dom, Hampus har vatt på skolutflykt idag, så det kan ju bli spännande att höra hur det har gått. Natten kommer dom att tillbringa hos farmor, för jag kom hem lite sent och Johnny har jouren. Sen blir det en sväng över till grann "kärringen" för mitt dagliga stick och peptalk.
Tackar ALLA igen för era fina komentarer och tankar och kramar och positiva energi....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar