Lilla Bus

Lilla Bus

tisdag 28 juni 2011

Tillbaka på Landön

Suck suck suck... Jag är tillbaka på Landön igen efter en ny utflykt till Lund. Det var väl iof väntat att det skulle bli så, men det känns ändå lite snopet! Idag var det ju bara inplanerat ett ul besök och planering för igångsättning. Ul såg ganska oförändrad ut som skönt är, bus har växt och det hade skallen och cystorna med, men ingen märkbar skillnad! Dr Gudmunder tyckte med att det var dax för henne att komma ut nu, så förhoppningsvis kommer vi inte ses igen.
Idag när vi travade in på KK möttes vi av ett stort gäng nysvenskar som hade dukat upp en buffe av divärse smårätter på en bänk, där satt dom ett ca tiotal och mumsade, det är jäkligt olika hur folk är och beter sig, eller vilka traditioner man har! Jag skulle ju gissa att dom firade en ny liten bebis, men det såg väldigt konstigt ut, så vi fnissade hela vägen upp. Vi hel ylle svenskar hade nog bara köpt en baguette haha.
På tal om mat rekomenderar jag inte den rosa kiosken som ligger utanför KK, vi gick in där snabbt som attans för lite lunch. Damen slevade upp någon goja på min tallrik, det såg regelrätt ut som om någon spytt på den, å inte en ansatts till att torka av kanterna eller att få det att se ätbart ut! Jag pillade lite i det och konstaterade att det smakade lika kulinariskt som det såg ut, men kära maken glufsa glatt i sig utan att tveka!
Konstatera även att vi nog är lite väl hyper försiktiga med vårt kassa system här ute på Landön, lämnar kvitto och slår in till alla så det inte ska bli fel i den lilla svarta boxen som man kan få granskad om man har otur, vi vågar inte ens ha kassalådan öppen mer än ett par sekunder. Damen i rosa kiosken hade lådan öppen hela tiden och inte ett kvitto i sikte, jag tröst åt en glass efter maten och när jag skulle betala den så slog hon in det på kassan, men slog bort det lika fort igen, använde bara den som miniräknare. Kommer dom undan med det så vågar vi nog öppna kassalådan för att växla pengar.
När vi var klara på sjukan bestämde vi oss för att gå lite på Nova (köpcentra) för att se om vi inte kunde få fart lite på värkarna, jag fick ju en hinsvepning och vaginal undersökning där inne. Men inte då har nog aldrig varit så lungt i magen som det var då! Men vi fynda vartfall lite kläder till dom stora barnen, jag gjorde riktiga klipp på Team sportia, kidsen fick tre träningsoveraller var och jag två för endast 717kr :) Nu nu ska vi gå mjukisklädda resten av sommaren!
Det var nog allt för denna gången eller har jag glömt något??? Å ni är nyfikna på när det bli igångsättning?
Det tänker jag hålla för mig själv, men jag kan avslöja att det blir denna veckan :) Om hon nu inte behagar titta ut av sig själv dom närmsta dygnen.
Kram

6 kommentarer:

  1. Vi håller alla tummar, tår, klor , klövar och hovar här på gården. Lycka till med förlossningen och njut av det nya lilla livet.

    //Ingela

    PS inte alls förvånad över "makens" förmåga att käka det ena och det andra med god aptit...

    SvaraRadera
  2. Kul och träffa er påNova i dag.....hoppas att förlossningen går braoch att lilla bus mår bra.
    Ser fram emot och få träffa er och lilla bus sen.

    Massa kramar till er från oss
    Malin, jerry, fabian & freja

    SvaraRadera
  3. Många kramar till er! Då ses vi när lillabus har kommit:-) kram lotta

    SvaraRadera
  4. Kramar till er från oss här på Kreta!
    /Jessika & Krille

    SvaraRadera
  5. *Förlossningsyckatillkramar* till er och lilla bus ;-)/fam Jacobsson

    SvaraRadera
  6. Väntar med spänning på en uppdatering här! Supergrattis ännu en gång! Kram/Caroline och Ante

    SvaraRadera