Lilla Bus

Lilla Bus

måndag 13 juni 2011

Dålig på att uppdatera!

Just nu händer det inte så mycke i vår värld med lillabus, ja förutom den eviga väntan och oron då. Jag är så trött på att vänta, var gång det ringer hoppas man att det ska vara från Lund, även om jag vet att det antagligen dröjer någon dag till innan dom hör av sig angående förlossningen, eller får vi svar när vi ska ner där på torsdag. På UL denna veckan kommer Johnny att följa med, jag tyckte det var en bra idé om vi nu skulle råka få någon mer information.
Jag tycker att hon har blivit lite lugnare i magen än innan, men hon växer ju och får det trängre, så det är säkert som det ska vara, hickan är kvar under mitt revben så jag är ganska säker på att hon fortfarande sitter där inne, men jag hoppas och håller tummen än för att hon ska vända sig.

För någon dag sedan fick jag jäkligt tråkig information som tydligen försegått bakom ryggen på mig/oss, jag vet inte om det gjorde mig förbannad eller ledsen, men sen vet jag ju av erfarenhet hur trångsynta människor kan vara. Det är som Johnny sa "bara att stryka dom ur bekantskapskretsen"

Men för att förtydliga fakta och kanske sätta stopp för ryktena........ Jag har INTE druckit alkohol under min graviditet, jag har druckit alkoholfri öl från Carlsberg, det är en grön flaska som liknar vanliga flaskor. Vid något tilfälle har jag tagit en mun ur Johnnys, men det är dock allt.
Ja jag röker.... Detta har inte påverkat lillabus diagnos överhuvet taget, det finns inget jag kan ha gjort för att förhindra eller förvärra hennes sits. Jag har blivit avrådd av två st läkare att sluta röka just nu.............. Jag blev även avrådd efter lungembolin att sluta tvärt........... Visst jag kunde slutat innan, men nu gjorde jag inte det, så håll käft om det.
Att prata om sådant här bakom vår rygg hjälper oss inte, vill ni fråga något ha då stake att fråga oss! Jag lovar att vi ska försöka svara efter bästa förmåga.
Som tur är har jag en underbar man som stöttar och mår lika dåligt som jag gör, istället för en som anklagar och gör saken värre.

Till trevligare saker, nu har jag och resten av familjen "flyttat" ut på Landön, helgen har bjudit på fint väder, lite kallt i vinden bara, men kidsen har det hur kul som. Jag sitter här i kiosken och slackar, knappar lite dator och tittar på folk. Nu är här inte så många campare, dom flesta åkte hem igår. Men mina kära Tyskar är ju här, dom byts ut varannan dag ca, men det är samma sort hela tiden haha. Holländarna är mycke trevligare och nöjda hela tiden, dom som kommer från Schweiz är överlyckliga om dom får ligga när vatten, och dom från England vill bara se på fåglarna. Konstigt att olika länder har olika ideér. Men man lär sig efterhand hur man ska få dom nöjda.
Jag är glad att vi tog oss på detta prodjektet, jag hade glömt hur kul det är att jobba inom servicyrket, ja nu jobbar jag ju igentligen inte, utan får ju bara sitta här, men kontakten med människorna är ju här hela tiden ändå. Och i denna soppan är jag ganska säker på att det svetsar samman mig och Johnny änu mer, och barnen för den delen med.

Ha re gött, nu ska jag ut i solen en stund.

5 kommentarer:

  1. Så skönt för er att ha annat att tänka på om dagarna...vilken tur att ni tog er an detta projekt. Det verkar göra er bara gott och så härligt för barnen att kunna vara där hela sommaren:)
    Bara ta hand om varandra och försöka att inte lägga energi och kraft på annat just nu... lättare sagt än gjort, jag vet men just nu är det bara ni och lillabus som ska vara i fokus. Och snart är hon hos er!!!
    Var rädda om varandra!
    Kram lotta

    SvaraRadera
  2. Va ledsen jag blev av att läsa idag, klart det inte på ngt sätt är ert fel att det har blivit så här! Snart kommer er alldeles speciella fina Lillabus, tills dess ta hand om varandra.
    Styrketankar från Tomica

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj, alltid är det någon som ska ha åsikter och utse någon form av syndabock... Jag tror absolut inte att man kan orsaka denna problematik med ciggaretter o alkoholfri öl. Tänk alla missbrukare som får friska barn! jag snusade genom Ellies graviditet o hon e hur frisk som helst. Jag tror att du är en lugnare mamma just nu om du får röka! Vassegoda, bara hoppa på mig nu! :)

    Ha de gott! /Linda

    SvaraRadera
  4. Håller med din man, stryk de ur kretsen. Att tro sig ha svar på varför det blivit så här är ju bevis nog för deras dåliga verklighetsuppfattning.
    Folk här i byn tror också att jag dricker öl, jag dricker dock alkoholfria Norrlands guld. Men det ser ju inte dom.
    Men jag känner mig så pass säker på mig själv så jag skiter i deras åsikter och deras tisseltassel.
    Hoppas verkligen du har modet, orken och lusten att också göra det!
    Nu ska omringa er med männsikor som ger er positiv energi.
    Tänker på er! Styrkekram från Lindah/Lyktan

    SvaraRadera
  5. Att folk inte bara kan sköta sej själv och skita i andra. Men så är det väl lättare att se andras problem än sina egna. Att folk inte kan ge sej. Var och en får väl göra vad den tycker och känner. JAg har rökat genom tre graviditeter och med Holley hade jag nog lite vad folk kallar "noja" på öl när man grillade men det hände inte många ggr och jag tog inte mer än ett litet glas. Men hon är frisk som en nötkärna. Nova har förkylnings astma men inget som har med min rökning att göra. De sa att barnet skulle bli mindre men mina tre har legat mellan 3045 och 3425 och det tycker inte jag är så litet det är normalt. Bullshit.


    Styrke kramar Rosa Tunor

    SvaraRadera