Lilla Bus

Lilla Bus

torsdag 23 juni 2011

Ul och Terrorhot!

God morgon!
Vi sitter ute på Landön där det blåser ganska friskt, men det har som tur är slutat regna, i natt kan man fasen tro att någon öppna himmlen, Jag hoppas att det va det ända regn som ska komma denna helgen. Idag har vi nog årets stressigaste dag, vi ska knö in ganska många husvagnar, husbilar och tält.
Natten som gick har det inte blivit så mycke sömn, dels för att hela jäkla husvagnen var invaderad av mins 8 miljoner flugor, och minst tre andra familjemedlemmar som lider lita av förkylning och SNARKAR så man fasen kan bli döv. Jag är ju kännslig mot ljud annars när jag ska sova och nu är där än värre, man vaknar ju till ganska ofta ändå av att man måste kissa eller vända sig!
Igår va det dax för UL igen, tack alla som håller tummarna för oss, jag är övertygad om att det hjälper. Peter Malcus heter ul läkare nr 2, Dr Gudmunder var ledig, men det kvittar nästan vem som genomför undersökningen, dom har varit lika stofila båda! Men igår sken Dr Peter som en sol å va på så himla glatt och pratsamt humör, det gör ju naturligtvis att vi med slappnar av lite mer. Undersökningen gick bra, så vi är nöjda, med andra ord hade inget förvärrats. Dom höll även på att testa någon ny UL apparat så jag fick inte se på skärmen som vanligt, men det gjorde inte så mycket, jag har ju sett eländet ganska många gånger nu.
Dom stora svarta fläckarna finns ju kvar oavsätt hur man hoppas att dom mystiskt ska ha försvunnit.
Lilla bus håller sig fortfarande på rätt håll, dock något dubbelvikt, så jag har inte en aning om hur hon ska ta sig ut. Hon har både händer, huvud och fötter ner i mitt bäcken, kan kännas lite trångt att föda ut allt sammtidigt, men vem vet hon har kanske en bra plan där inne.
På tisdag i nästa vecka är det dax för ny undersökning, då kommer det nog även att bestämms tid för när igångsättningen ska ske (jag tror jag har fått dom att fatta att det ska bli så) men det är ju en massa om ivägen, jag har förbannat mycke förvärkar just nu, bara jag rör mig lite hastigt så sätter det igång, så klarar vi oss över midsommar helgen är jag glad. För min del gäller det att inte stimma upp mig eller jaga några bångstyriga Tyskar, undra hur det ska gå!!
När vi gick från undersökningen igår stötte vi på en mörkhyad/nysvensk man som satt på en bänk och gjorde anteckningar på en karta över Lundsunivärsitetssjukhus, när vi paserade honom slog han igen mappen fort och så skum ut, gisses vad fantasin då kan skena iväg om terrorhot och liknande. Jag kanske skulle föda i Kristianstad istället haha. För med min vanliga tur spränger dom väl stället just när jag ska komma in!
Vi har funderat en del på Kristianstad ändå, inte för förlossning eller opperation men för hennes eftervård om det nu krävs! Dom har tydligen byggt en helt ny fin avdelning där med familjerum, blir ju lite lättare för resten av familjen att få vara med då, i Lund får man ju bara vara en om man inte är på patienthotellet.

Nu ska jag ta tag i mig själv och försöka göra denna tjocka lekamen något representabel att ta imot lite kunder. Jag lovar att skriva igen så fort vi vet något mer eller om hon bestämmer sig för att titta ut.
Glad midsommar på er alla!

5 kommentarer:

  1. Bra skrivit Sara Kenneth Thörner

    SvaraRadera
  2. Hoppas att lilla bus inte vill ut under midsommar helgen:-)))))
    Du vet att alla våra tankar är hos er varje dag som går.

    Kramen
    Malin, jerry, fabian o freja

    SvaraRadera
  3. Många kramar till dig och familjen och hoppas ni får en härlig midsommar!!!
    kramar Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej Sara
    Såg din blogg genom en vän så jag känner inte dig. Men jag vill bara du ska veta att jag blir så fruktansvärt rörd av vad du skriver och vad ni är med om. Jag hoppas innerligt att allt kommer att gå bra för dig och din familj och att lilla bus tillfrisknar. Lycka till med allt och jag hoppas det är ok att jag går in och läser emellanåt för att se hur det går för Er?
    Skickar lite styrka!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas flugorna ger sig av o fisen tittar ut i veckan innan vi kommer!!!! Är så nyfiken på det lilla livet! Håller tummarna att de fattar o att sjukvården kommer till skott! Lycka till med era beslut...

    Kram Linda o Peter

    SvaraRadera