Lilla Bus

Lilla Bus

måndag 7 november 2011

Förlåt förlåt..

Hej på er, nu har jag fått en massa påbackning om att jag inte har bloggat och jag vet ju att ni vill veta, men jag har inte hatt någon energi över tyvär.
Energinivån är inte så hög just nu heller, men jag ska skriva lite om den senaste månaden och vad som väntar oss nu!

Jag skummade igenom vad jag skrivit sist och då handlade det ju om att vi fått besked om att Elin skulle oppereras, och att vi skulle på ögon koll.
För att ha någonstanns att börja så börjar vi med hennes ögon :) Vi var inne på ögonkliniken i kristianstad för att en spessialist skulle kolla upp hennes ögon, hon var superduktig och klarade det bra fast stackaren var sjuk med feber och kräkningar. Spessialisten kunde inte se något "mekaniskt" fel på hennes ögon, utan att det lutar åt att det är cystorna i hjärnan som orsakar problemet. Jag och Johnny tycker att hon ser väldigt bra på sitt vänstra öga men är osäkra på om hon ser alls på det högra, läkaren hade väl ganska samma uppfattning som oss. Vi tyckte det vra bra nyheter eftersom dom inte var dåliga! Vi resonerar lite så om allt just nu, det som inte är dåligt måste ju vara bra.....

Vi har även vatt och kollat hennes hörsel, dom stoppa in små manicker i hennes öron för att mäta om hörslen komuniserade längre in i skallen, hon klara bägge öronen, men det kunde ändå inte bevisa om hon hör eller inte.. Men HÖR gjör hon, dom fick ut en massa vax ur öronen när dom gjorde testet och i två dagar efter blev hon vättskrämd av allt som lät, började stört skrika om man drog i besticklådan tex.

Nu till den tunga biten. I fredags fick jag ett samtal från nevrokirurgen i Lund, dom medelade att antagligen, kanske, förhoppningsvis skulle det bli OP på onsdag denna veckan, helgen har då naturligtvis gått i orons och väntans tecken på att det skulle bli måndag förmidag då dom skulle ringa och ge slutgiltigt besked. Så idag har jag tillbringat min tid med att stirra på telefonen och väntat väntat och väntat lite till, tillsist var jag bara tvungen att åka och handla för att sen hämta dom stora barnen. Tror du inte damen ringer just när jag är på g in på fritids med Elin i famnen.... #0 ungar som gastar överallt haha, snabb som en vessla hitta jag en fritidspedagog och kasta över Elin (sovandes) I hennes famn för att ta mig ut i kapprummet så jag kunde höra vad hon sa. Och det blir OP på onsdag, vi läggs in redan i morgon kl 10.00 för prat med kirurgerna och narkose. Sen va det bara att leta upp stackars Elin igen som satt i famnen på en och tittade med STORA ögon, hon undra nog fasen vad som hände, låg så gott å sussa i bilen/famnen för att sen hamna hos någon annan å ingen mamma där!
Ikväll har det varit något kaotiskt, blir ju en del att ordna när man får besked så kort innan, blir nog en massa ringande i morgon med för att ställa in dom andra besöken som var planerade i veckan, Johnny har med fått jaga på alla andra för att han skulle koma hem itid i morgon, jag vill ju helst att vi ska vara båda när vi pratar med kirurgerna. Så hans arbetskamrat ska ha en stor eloge som ställer upp när det kör ihop sig för oss, tusen tack säger vi.

Lite skoj saker har med hänt!! Elin har varit på sin första utlandssemester, en vecka på Rohdos blev det för vår del, det var supermysig att få rå om barnen, och kunna ägna lite tid till dom stora som hamnar lite i skymundan i allt detta. Alla hade en kanon vecka med massor av sol och värme. Elin mös under en parasoll eller i sin vagn när vi andra sola och bada. Dom stora barnen är riktiga vattendjur och är mer i vattnet än på land, och till min stora glädje badar dom med hellre i havet än i poolen. Flygresan ner gick över all förväntan, men hem resan blev inget kul eftersom vi var 8h försenade, så vi fick tillbringa en natt på flygplatsen :( Som tur var hade vi Elins vagn så hon klara sig nog bäst av alla.
Förra helgen var med en stor händelse, släkten från både Kiruna och Luleå var här :) Elin blev döpt i Ignaberga gamla kyrka. En mycke mysig och stämningsfull händelse. Är ju inte alla som har dop en lördagkväll haha! Middagen efter blev även den lyckad tror jag, alla gick nog hem mätta.

Å ja hur mår vi då?? Vetefan om jag ska vara ärlig, sista tiden har varit ganska turbulent med många parametrar som spelat in, hela familjen tar ju stryk när inget är som det borde, och alla reagerar olika på stressen det innebär. För min egen del har det varit ganska tufft, är nog därför jag inte pallat blogga heller, mycke kretsar ju kring Elin hela tiden, dels för att hon är en bebis och dom tar ju mycke tid, sen för att det alltid är något man väntar på eller som ska fixas eller möte som väntar. Man glömmer lite hur man igentligen mår själv och hur man mår som par eller resten av familj. Man borde ju inte gnälla igentligen, men ibland blir man bara så fett less på tillvaron och alla i den...


Elin smaka gröt för första gången.

Kunde tydligen bara lägga in en bild :(

3 kommentarer:

  1. Tuffa dagar med tuffa känslor nu när ni står inför operationen. Tänker på er och skickar massor av styrkekramar till er alla<3<3<3 Åsa

    SvaraRadera
  2. Skickar er massor med styrkekramar. Er lilla Elin kommer fixa detta hon är ju en liten kämpe... Kramar i massor/ Lotta

    SvaraRadera
  3. Mina varma /blåa/ tankar kommer att vara hos Er.
    Håller tummar o tå med en kram//Catrin

    SvaraRadera