Lilla Bus

Lilla Bus

onsdag 30 november 2011

En Gla unge :) :)

Lilla bus har dom senaste två dagarna varit mer som vanligt, man kan se på henne att hon trivs med tillvaron igen!
Hon ligger mer än gärna i sitt baby gym och snackar, hon börjar även blir riktigt bra på att gripa tag i grejer med vänster hand och försöka föra dom till munnen.
Hon kämpar som besatt för att rulla över på mage men lyckas inte riktigt med att få hela rumpan med sig.
Vi har en känsla som vi nästan inte våga säga högt, och det är nog så att hon ser lite bättre än innan, hon följer med blicken på ett annat vis och lägger öven över huvet till höger ibland. Vi vågar nästan inte tro det, skulle ju vara helt underbart om hon får någon syn på höger öga med. Vi är vartfall ganska säkra på att hon har mer än ledsyn på vänster öga, för hon kan se mig på långt håll och följer med mig med blicken om jag flyttar på mig.

Några fungerande rutiner har vi inte fått in här än, hon sover fortfarande lite när hon vill, eller inte alls. Igår sov hon bara en kort sväng på förmidagen och var sen vaken HELA eftermidagen, hon visa inte ett uns trötthet utan var bara go :) Men när tröttheten kom så var det som någon klubbat ner henne, hon skulle äta lite innan hon somna men hon sov mer under tiden hon åt! Sen hade hon en liten lur till framåt kvällen och höll sig sedan vaken till 23,30. Det tycker jag är för sent jag vill lägga mig innan haha.
Såret uppe på hennes skalle läker fint och håret börjar sakta men säkert ut igen, dom skar ju upp i ett sicksack mönster men det är för att ärrvävnad inte växer, så när hennes skalle blir större kommer ärret att bli rakt.
Vi har även vatt en sväng på BVC för mätning och vägning, huvet håller sig fortfarande fint inom ramen. Hon är 70cm lång och vägde nästan 9500g. Är tur att vikten planat ut lite denna månaden pgr av OP för nu är hon inan för den sista kurvan på tillväxtkontrollsbladet.
I dag har Johnny åkt och jobbat, det är lite skrämmande att jag ska vara ensam med henne nu till fre/lör. Men inget tyder på att hon ska få fler anfall just nu. Vi medicinerar ju fortfarande mot kramperna och kommer att gjöra det till vi har varit på en ny EEG undersökning den 21 december. Efter det ser dom ju om där är någon mer EP värksamhet i hjärnan.
Jag hoppas vi slipper medicinerna då för just den sorten tycker Elin är skit rälig, det kommer bli en utmaning för mig nu att klara att få henne att ta den när jag är ensam. Hon tar ju in det i munnen och gömmer det i kinden till vi tror hon har svalt sen spottar hon ut det igen. Är skitsvårt att veta hur mycke hon igentligen fått i sig.
Idag är sista dagen med kuren hon fick mot munsvampen, så sen är det bara två mediciner kvar att ta varje dag, är skönt att batteriet med sprutor man ska trycka in i munnen på henne minskar.
I kväll ska vi ner på skolan och titta på Tjörnarpsskärnorna, är ju Emmas höjdpunkt på året att få uppträda där, dom har tränat massor så det kommer säkert bli kanon kul. Men det blir nog en utmaning att hålla Elin stilla under den timmen alla barnen uppträder.

Kram

1 kommentar:

  1. Önskar er alla en GOD FORTSÄTTNING med en kram!!
    Catrin

    SvaraRadera