Lilla Bus

Lilla Bus

måndag 8 augusti 2011

positiv respons!

Nästan varje dag får jag possitiva komentarer om mitt bloggskrivande, jag tycker det är superkul, hade inte ens kunnat ana att så många kunde ha ett intresse i oss och lillabus :) Jag blir skitglad när någon säger till mig hur bra jag är på att skriva :) Stort tack till er som peppar så att man orkar skriva om allt det där jobbiga.

Vi var hemma en sväng igår för att klippagräs (hösta hö) räkna ut att vi antagligen hade kunnat göra vartfall en rundbal av allt gräset, är nog tur att säsongen snart är slut här så att man kan titta till sitt lilla hus mer. Vi var ju såklart inom posten först, men ingen remiss så långt ögat nådde, men jag hoppas att den dyker upp i denna veckan, det är ju många som har kommit tillbaka efter semestern nu.
Nu är ju snart Elin 6 veckor gammal och jag har börjat noja om att hon inte är lika tidig med saker som dom andra båda barnen, vi väntar fortfarande ihärdigt på det första svars leendet, än så länge ler hon bara när hon är nästan sovande så jag tycker inte det kan räknas. Men jag tycker ändå att hon är mer "med" nu och försöker fokosera mer på det hon tittar på. Hon har en mobil hängande över skötbordet som vi har fått, den tittar hon gärna på när den snurrar. Jag vet ju att alla barn är olika, men just för min egen ros skull önskar jag att hon skulle vara tidig med sådana saker så man slapp att oroa sig.
I lördags så kunde minsann både jag och Johnny gå på dansen här på Campingen, Elin var vaken en liten stund när vi käkade kräftor, men sen sussa on så sött i vagnen hela kvällen, bara en liten tripp hem för en matning. Måste säga att det var mycke trevligt att visstas ute bland folk igen.
Jag har ju kännt mig lite instängd dom senaste veckorna, har ju varit svårt att röra sig längre sträckor eftesom hon ville äta hela tiden, men nu med flaskan så vet man ju ca när hon börjar kinka för att hon är hungrig och hur dax det blir mat! Det är för och naktdelar med båda sakerna, en fördel till är ju att jag kan ÄTA vad jag vill... Så nu frossas det i camenbert ost som jag har varit sjukt sugen på, och starka korvar mmmmm. Någon liten öl och lite rosévin slank med ner i lördags:)

Vi har börjat prata lite smått om dop med nu, är inte lätt att veta när man ska lägga det, innan vi har fått svar på hurvida det blir OP eller inte och när den isåfall blir. Eftersom min pappa med fru bor i Luleå så behöver dom ju ha lite framförhållning om när dom ska komma ner. Just nu är dom i skåne och här på campingen, men vi kunde inte få till att döpa henne nu som synd var, kunde vatt skönt att ha det klart. Men vi får väl bara vänta på dom där svaren innan vi bestämmer något, det går ju att planera lite löst ändå.

Nu ska jag smälla ihop datorn och ragga upp en resturang som har öppet, för jag är sjukt sugen på kina mat och sushi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar