Lilla Bus

Lilla Bus

onsdag 10 augusti 2011

Kommer ni ihåg?

Dagens blogginlägg får börja med att handla om campingen! Kommer ni ihåg att jag skrev om en galen Tysk som kom hit i juni någon gång? Han jag jagade runt campingen i min lilla el bil. Efter tre dagar va ju karen som bortblåst, men han hade ju lämnat en lapp på tyska som ingen av oss kunde begripa. Dom om min förvåning när han helt plötsligt stog i luckan igår och log, jag visste inte om jag skulle börja skälla eller skratta, jag valde det senare, när han såg så oförarglig ut. Hans och min komunikation hade inte blitt bättre men jag förstog så pass att han undra om jag visste vem det var, han sa gefaren vrom vrom... Ja sa jag... vrom vrom igen. Han mena att han åkt och att han lämnat lappen, jag fick en ny lapp där han skrevet två obetalda nätter till med gårdagens datum. Se hala han upp femhundralapparna och ville betala för sig. Så jag måste säga att det var en ärlig tysk som gjorde rätt för sig, nu sitter han i sin gröna lilla minibuss och tittar på alla som går på toa!

Nu om lillabus! Det var ju besiktningsdax idag, så Mari från hemsjukvården kom och hälsa på oss i tältet. Vi pratade om lite av varje, men blandannat om min lilla oro för för att leendet inte dykt upp än, hon tyckte jag kunde sluta med det för hon har fortfarande någon vecka kvar innan det är något konstigt med det. Så jag får väl försöka släppa det, Johnny tyckte sig se ett leende idag så vi vår väl se hur det utvecklar sig. Hennes viktuppgång var väl inte helt oväntad med tanke på hur hon äter, 370g har hon lyckats lägga på sig denna veckan och två cm på längden, lilla snuppan börjar bli ganska stor nu! Nästa hembesök kommer att bli i Tjörnarp eftersom att vi kommer att flytta hem efter helgen, det är ju dax för skolstart för dom bägge stora nu.
Jag måste erkänna att jag tycker att det ska bli lite skönt att komma hem, ha egen tvättmaskin och toa är ju inte så dummt. Men att vara en campande småbarnsmamma har funkat fantastiskt bra, man får inta ha för stora krav på utrymmet bara. Nu bor vi ju i en stor ny fin vagn med väldigt stort förtält, så plats finns det ju igentligen, är bara lite svårt att kunna vara för sig själv någonstanns, det kan nog både jag och barnen sakna lite. Privatliv blir det ju dåligt med när man har folk runt sig hela tiden.
Vädret är ju fortfarande ostabilt, just idag blåser det storm mellan skurarna och solen. Det känns lite som om vi har blitt snuvade på sommaren i år och att hösten dök upp efter våren. Vi fick en förfrågan om att hänga med till Tosselilla på fredag så nu får jag välja mellan det och Ullared..
Får nog ta och kolla in vädret igen.

2 kommentarer:

  1. Hahahaha som bördig från tyskland måste jag ju stolt berömma den galne tysken ;-). Vilket nöje då...stitta och glo på folk som ränner ut och in på en toa, nåja det är ju upp till var och en att välja vad som roar men visst kan man hitta roliga saker att förgylla sin dag med ;-)

    Skönt att komma hem igen, speciellt när vädret verkar heltokigt och inte alls vill erkänna att det faktiskt fortfarande är sommar ute...

    Hade jag varit du så hade jag nog valt Ullared....fast det är klart om vädret tillåter så är det mysigt på sommarlandet, lycka till med valet ;-)

    Ha de´, vi ses i byn/carina

    SvaraRadera
  2. Välkomna hem till lilla tjörnarp...trevligt med lite roligt folk igen på gatan;) Kram Lotta

    SvaraRadera