Lilla Bus

Lilla Bus

onsdag 6 juli 2011

Läges rapport!

Ammning ammning ammning ammning ammning..... Å så ammar vi lite till, jag tror inte vårt hjärtegryn har någon botten i sig haha, men vi klagar inte det är så mysigt fast man blir lite utsliten.
Nu börjar vi sakta men säkert landa här hemma, vi blev utskrivna från sjukan i måndags, och vi kände själva att vi var redo att åka hem. Ja eller så redo man kan bli.
Här hemma var väl igentligen inte huset i ordning för att komma hem med en bebis, men efter vi fått hennes besked så ville jag inte se grejerna vi hade handlat eller fått så jag bad ju Johnny bära ut allt i garaget. Jag var inte beredd på att ta in det igen förren vi visste hur det skulle bli!
Och så helt plötsligt är man hemma med en tillsynes frisk bebis :) Så det fick bli en tur inom City gross för att handla täcken och lakan till hennes vagn och vagga. Köksbordet agerar som skötbord (lite grose) men det är ända stället som har rätt höjd. Men lillabus är nog inte särskilt brydd över att hon inte har eget rum eller allt i ordning, hon hänger ju som sagt bara fast vid mitt bröst ändå!
Och hur mår vi då?? Vi är nog fortfarande väldigt omtumlade efter förlossningen, jag är ganska säker på att enbart den tar en stund att smälta! Sen är vi ju fantastiskt glada, överlyckliga, livrädda och en hel del mer kännslor som inte går att beskriva. Vi är ju som sagt HEMMA med vår bebis, inte inlagda för OP eller något annat hemskt, detta hade ju igentligen ingen kunnat föreställa sig. Lillabus mår som sagt bara kanon, fortfarande inga tecken på att hon skulle må dåligt på något vis, planen för henne är nu att kontrolera att hennes huvudomfång inte växer, så det kommer bli lite besök på NEO i kristianstad. När hon är ca 8 veckor ska hon genomgå MR (om inte skallen växer för då blir det innan) efter det så ska dom fatta vidare beslut om vad som ska göras, om där ska göras något!
Vår lilla höna skulle dock skrämma slag på sin mamma en gång till innan vi lämnade sjukan, jag och Johnny hade upptäckt att hon hade som små svarta fläckar på sin tunga som vi inte kunde känna igen.
Vi bad en barnläkare ta en titt på det innan vi skulle bli utskrivna, men han hade ALDRIG sett något liknande så han skulle kalla på änu en läkare med 35 år erfarenhet av spädbarn! Jag hann inte vara med från början när den läkaren undersökte henne för då träffa jag en anann läkare som tittade på mitt snitt, så jag kom inte in i rummet förren Johnny hade varit där en stund.
När jag kom in såg både Johnny och läkaren mycke alvarliga ut, så jag undra så klart vad som händer och får syn på en stencil med en bild på en tunga som likna lillabus, överst på det pappret fick jag för mig att det stog malignt melanom (hud canser) Så jag bröt nästan samman och tänkte att ni kan bara skjuta mig här och nu för jag orkar fan inte mer, inte en grej till det går bara inte! Men det stog melamotic macules på pappret!! Någon som hört om det? Det hade inte barnläkaren heller, men han hade försökt läsa på lite innan han träffade oss, och vad vi nu har förstått är det en form av födelsemärke på tungan, och det ska vara ofarligt!! Just nu ska vi vartfall inte fundera på det mer, vi får ta en sak i taget! Jag har inte ens sökt på google om det för jag vill just nu inte veta, min hjärna pallar nog inte mer känslor just nu!
Många frågar vad lillabus ska heta! Men vi har inte helt kommit fram till det än, så just nu är hon fortfarande lilla bus, eller som Hampus sa "den där skriker"
Vi kommer vara hemma någon dag nu, sen bär det nog ut till campingen på fredag efter vi har varit på Neo i Kristianstad, det beror lite på hur jag mår! Har fortfarande hysteriskt ont i mage och revben.. Fattar fortfarande inte hur man kan välja snitt framför vanlig förlossning.
Kram på er alla!

PS jag är förundrad över att jag har hatt över 10000 besök på sidan, det är väldigt kul i en okul situation DS

5 kommentarer:

  1. Så underbart att något går er väg nu.. ett litet mirakel är hon allt er lilla bus. Att intala och tro det värsta och sen blir det en sån här vändning...lillabus kommer ut och mår bra! Underbart!!! Många kramar till er!/Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad för er allas skull.......
    Lilla Bus är en underbart fin liten flicka <3

    Kram
    Malin, jerry, fabian & freja

    SvaraRadera
  3. Ett stort grattis till lillabus! :-D
    Synd att förlossningen blev som den blev, men skönt och läsa att ni äntligen är hemma och ni alla är friska!!
    Stort grattis igen! Kram från Lindah/Lyktan

    SvaraRadera
  4. Grattis till Lilla Bus!!
    En söt liten tjej!!! Sköt om er allihop.
    Kram Marie Richter

    SvaraRadera
  5. Grattis till "Lilla Bus"! Vilken omtumlande start i hennes liv, hoppas bara allt blir bättre nu!

    Liza

    SvaraRadera