Lilla Bus

Lilla Bus

fredag 15 juli 2011

Besök på CSK.

Igår hade vi vårt andra inbokade besök på CSK, med dr Bo Sallander. Han var nöjd med hennes växtkurva och huvudomfånget hade bara växt det som det skulle, hon ligger lite grann över medel, men det är inget som är alarmerande på något vis. Hela hon växer ju så att det knakar, hon har en viktuppgång på ca 700g sen vi blev utskrivna och det är kanon bra! Bo tycker fortfarande det är det bästa tecknet på att hon bra, skulle hon inte må bra hade hon inte ätit på det viset heller menar han.
Jag mår alltid skitdåligt innan vi kommer iväg till läkaren, man stirrar på henne som besatt å försöker se med blotta ögat om skallen har växt för mycke eller för lite, jag vet ju att det är korkat men man kan inte rå för det ändå. Jag har sagt att vi inte ska mäta henne här hemma alls, för då nojar man säkert änu mer om man inte får till hennes siffror.
Jag undrar om min oro för henne kommer att lugna ner sig eller om den kommer hålla i sig på hysteri nivån?
I går kväll bara somna hon knall fall när hon skulle äta, det har hon aldrig gjort innan, då får man halv panik över det! Jag och Johnny kittla henne och retades bara för att hon skulle öppna ögonen igen, men det tog en god stund innan hon behaga visa dom små blå. Jag får nästa panik inom mig när hon gör oväntade saker, jag vet ju att det inte är särskilt konstigt att bebisar bara somnar sådär ibland, men jag ser ju koma eller EP anfall frmför mig med en gång.
Jag hoppas jag lugnar ner mig snart, annars lär det nog bli magsår eller utbrändhet av detta, men känslor styr man ju fortfarande inte över tyvär och panik i kroppen är ju svårt att förhindra, är väl därför det är panik haha.
jag ska se om jag inte kan bjuda på lite bilder av henne :) Har ju äntligen hittat hur man gör det!

3 kommentarer:

  1. Hon är jättesöt, er lilla flicka :)

    Vem som helst hade varit lika nervös och orolig, men för er allas skull så hoppas jag och tror jag att du kommer att lugna dig något.
    Men oron försvinner aldrig helt! Speciellt inte när man har fått vara med om det som ni eller vi har varit med om.
    Att oroa sig är ju som du säkert vet sedan innan, en del i föräldraskapet. Sedan en sådan här grej ovan på det... ja, jag förstår att du oroar dig över magsår ;)

    Vi håller fortfarande tummarna för er, men tänk vad bra det har gått hitintills ändå :D

    Många Kramar till er alla!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att äntligen få se en bild på ert söta lilla underverk! För det är ju precis det hon är...
    Kram till er alla från oss i Önnestad.

    SvaraRadera
  3. Jagförstår att du nojar upp dig, jag hade blivit tokig.......
    Hon är så underbart söt er lilla Elin.....

    Alla kramar till hela familjen från oss.
    /Malin, Jerry, Fabian & Freja

    SvaraRadera