Lilla Bus

Lilla Bus

torsdag 26 januari 2012

Elin har fått beröm:):)

Hej hej!

Idag var det inplanerat ett nytt besök hos sjukgymnasten och den samordnande sjuksköterskan på CSK. Blev ett jäkla stressande för att komma dit. Vi sålde vår bil igår och har änu inte bestämmt vad vi ska ha för bil istället :( Så just nu är jag nästan billös, jag har lånat svärmors "bil" det är en Ford så det är knappt den räknas ha ha (förlåt Lena). Ja ja nog gnällt om det, ex svärmor hämtade mig på morgonen för att köra mig till Fjälkinge så jag kunde få fatt på "bilen" där. Men dom kör inte kombi så jag kunde inte få med mig vagnen, vilket då resulterade i att jag var tvungen att konka busan i bilstolen över hela parkeringen och in på sjukan i Kristianstad, då känns hennes modiga 11 kilo i armarna ska ni tro. Hon var lus trött när vi kom till väntrummet, så hon somna och sket ner sig sammtidigt haha, jag konstatera att det var nog bäst hon fick en powernap dom få minuter det var innan vi skulle in, så stackarn fick nana en lite stund i stinky blöja.
Hon nästan vägra vakna när vi kom in och sov sig igenom blöjbytet, det fick bli ganska mycke fjäskande från min sida för att hon skulle slå upp sina blå. Hon kan ju inte sova när sjukgymnasten ska bedömma henne.
Dom var så nöjda med hennes framsteg och jag fick med en massa beröm för all träning vi lägger ner på henne, hon behöver ju stimuleras mer än en vanlig bebis, och vi kör ganska mycket träning här hemma. Då blir man glad att se att det lönar sig och att dom tycker det går framåt. Så dom tyckte att hon skulle få en stor OK stämpel på blöjan idag:) :)
Det andra småbarnsföräldrar (även jag med dom andra två) tar lite förgivet kan va ett enormt steg fram för oss, som att Elin nu kan få in leksaken i munnen utan hjälp eller att hon tittar på en och härmar hur man gör med munnen. Eller ett stort yiiiiiiiiiiiii hon flytta leksaken från sin starka vänstra sida till den svaga högra men ändå fick in majskroken i munnen..
Som jag sagt många gåner innan Perspektiven ändrar sig, är väldigt små saker som kan göra en väldigt glad.
Sköterskan slog även upp hennes journal, men där stog inget nytt angående MR så vi får bara ha lite mer tålamod.
I morgon kommer min pappas frun ner från Luleå för att hjälpa mig med kidsen lite och passa dom lördag till söndag för att jag och Johnny ska få en stunds andrum och egentid. Problemet är bara att vi inte har en aning om var vi ska bli av eller göra, så ALLA förslag är just nu väldigt välkomna, ska hälst inte vara för dyrt och inte så pass långt bort att vi inte kan ta oss hem om nu det skulle behövas.

Kram på er och kör försiktigt i halkan..

1 kommentar:

  1. Längnst ner på sidan ser ni klipp från youtub det som är längst till vänster är ett bildspel som jag gjort på Elin!

    SvaraRadera